WEKO3
アイテム
美としての超越性 : トマス・アクィナスにおける“imago”の超越性について
https://k-junshin.repo.nii.ac.jp/records/77
https://k-junshin.repo.nii.ac.jp/records/776dc8cf34-4866-4c30-a842-4b985bdc8039
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-01-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 美としての超越性 : トマス・アクィナスにおける“imago”の超越性について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Transcendence as Beauty : On the Transcendent Character of in Thomas Aquinas | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the transcendent structure of beauty | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cognition as subsequent to the image | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | due proportion to ultimate end | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | man's movement to ultimate end | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the transcendence to beauty | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
佐々木, 亘
× 佐々木, 亘× 佐々木, 恵子 |
|||||
著者名よみ |
ササキ, ワタル
× ササキ, ワタル× ササキ, ケイコ |
|||||
著者名(英) |
Sasaki, Wataru
× Sasaki, Wataru× Sasaki, Keiko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鹿児島純心女子短期大学生活学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 関雪記念財団橋本関雪記念館(元) | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | According to Thomas Aquinas, beauty is goodness, and it has a relationship to the cognitive faculty. Moreover, he defines beauty as having three conditions, i.e. perfection, due proportion, and brightness. With proportion, beauty has to do with some transcendent character. Proportion means the relation of one thing to another. Moreover, with proportion, beauty also has to do with image. Image is man's proper likeness of God, which is expressed as a certain tendency towards perfection. Man can express God as image, the expression and perfection of the image signifies the likeness of virtue, and the love of virtue. Man's proper beauty will then consist in virtual activity. With the relationship to the transcendence of image, there is a great possibility of beauty in creation. |
|||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00271490 | |||||
書誌情報 |
研究紀要 巻 35, p. 11-19, 発行日 2005-01-31 |