@article{oai:k-junshin.repo.nii.ac.jp:00000218, author = {de Gruchy, John and de Gruchy, John}, journal = {研究紀要}, month = {Jan}, note = {P(論文), ロバート・フロストの自然やW.B. イエーツのビザンティウムの黄金の鳥といったよく知られたシンボルに関しては,これまで多くの研究がなされてきた。とはいえ,gold という語を取り上げ綿密に考察した研究は,私の知る限り行なわれていない。この小論では,イエーツの“Sailing to Byzantium”とフロストの“Nothing Gold Can Stay”という,20 世紀に書かれた有名なこの二つの詩における“gold”という言葉の「意味」と「機能」を明らかにしてみたい。, A great deal of scholarship has been devoted to well-known symbols such as nature in Robert Frost or W. B. Yeats’s golden bird of Byzantium, though no study to my knowledge has singled out the term ‘gold’ itself for closer scrutiny. This brief note attempts to articulate the meaning and function of gold in two famous twentieth century poems, Yeats’s“ Sailing to Byzantium” and Frost’s“ Nothing Gold Can Stay.”}, pages = {51--56}, title = {A Note on Gold in Frost and Yeats}, volume = {42}, year = {2012} }